Åpenhetsloven

K. Ekrheim AS
Nedre Kalbakkvei 40,
1081 Oslo

tlf. 22 07 16 00
firma@ekrheim.no

Postadresse:
PB. 216 Økern,
0510 Oslo

Personvern

Tilgjengelighet

KUNDEREGISTRERING

Jeg vil gjerne bli kunde hos K. Ekrheim AS – hva må jeg gjøre?

Gå inn på Kunderegistrering på vår nettside, fylle ut og sende inn skjemaet elektronisk. Ved eventuelle spørsmål ta kontakt med Servicekontoret på tlf. 22 07 16 10. 

BESTILLING

Hvilke typer varer kan jeg bestille?

Vi kan levere mer enn 23 000 varelinjer – nærmest 100 % av hva du trenger av tørr-/kjøle- og frysevarer til din dagligvarebutikk. 

Merk at du trenger salgsbevilling for øl/alkoholholdig drikke fra din lokale Næringsmiddeletat for å bestille og selge slike varer. 

Du må være registrert som tilsynspunkt hos Mattilsynet for å kjøpe og omsette reseptfrie legemidler. 

Du må være registrert i Tobakksalgsregisteret for å selge tobakksvarer. 

Hvor bestiller jeg varer?

NGFlyt brukes som bestillingsverktøy.

Du vil få brukernavn og passord til løsningen fra vårt Servicekontor etter fullført kunderegistrering.

Hvilken innkjøpsavtale har jeg?

Kundegruppene Joker, Nærbutikken og Bunnpris har avtale med sine respektive kjeder.

Frittstående kunder har samarbeidsavtale med oss. 

Hvor finner jeg ordrebekreftelsen?

Ordrebekreftelsen finner du under aktuell dato for levering i NGFlyt

LEVERANSE

Når får jeg varen levert?

Varene blir levert i henhold til avtalt leveringsvindu. Detaljene finner du i leveranseavtalen på NGFlyt.

Jeg har ikke mottatt varen til avtalt tid. Hva gjør jeg?

Kontakt kjørekontoret på telefon 22 07 16 27. Om det er forsinkelser utover avtalt leveringsvindu skal vi ha gitt beskjed om dette. 

Det er snart en rød dag. Hva gjør jeg?

Du finner detaljert informasjon om bestilling og levering i NGFlyt, under leveringsavtaler, leveringsplanleggeren og aktuell Røddagsavtale.  

Jeg ønsker å endre leveringsavtalen. Hvordan gjør jeg det?

Send inn ønske til oss på epost til servicekontoret@ekrheim.no.

Har jeg noe ansvar under vareleveringen?

Vareleveringen skal være mest mulig effektiv for begge parter. Dere må være til stede samt sørge for ryddig og god tilgang til lageret/leveringssted.

Dette for å sikre kvalitet og en ubrutt fryse- og kjølekjede. Når varen er levert, overtar du ansvaret.

Eventuell retur og KING-fraksjoner, skal være klargjort før vi kommer. 

ANDRE SPØRSMÅL

Hva er NG-flyt?

NG-flyt er automatisk vareforsyningsløsning for dagligvarebutikker tilknyttet NorgesGruppen.

Innkjøpssystemet baseres på en prognose som forutsetter at beholdningen i butikken er korrekt.

Det er på forhånd avtalt en volumfordeling mellom grossist og butikk. 

Hvordan leverer jeg restemballasje?

Vi benytter oss av løsningen KING – «Kildesortering i NorgesGruppen»for alle kunder.

Denne løsningen benytter etiketter med strekkode som kan bestilles fra oss på varenummer 5604350 via bestillingsløsningen NGFlyt.

 

Hvordan reklamerer jeg? Det var noe galt med leveransen.

Du reklamerer på evt. mangler eller feil ved leveransen via NGFlyt innen utløpet av første virkedag etter varemottak.

Husk at du oppnår en leverandørkompensasjon på 0,07 % på bonusberettige varer via oss. Dette skal dekke mindre avvik. 

Hvordan får jeg faktura?

Denne kommer elektronisk til oppgitt e-postadresse for din butikk. 

Hvordan får jeg en fakturakopi?

Kontakt økonomiavdelingen vår på epost regnskap@ekrheim.no, så sender de deg en fakturakopi

Hvordan får jeg et kontoutdrag?

Du eller din regnskapsfører kan kontakte regnskap@ekrheim.no om dette.